Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, April 17, 2007

Napelah Mood canggini?????

Dia :Assallammualaikum DSana…. Sibuk ke…. [Aku benar-benar terkezut…. Memang tak sangka akan dapat panggilan darinya ditengah kesibukan kefokusannya melaksanakan tugasan tapi terkocak riak kehappyan di wajahku.

Dia: DSana…. Kenapa senyap aje…. Terkejut ke…. [Suaranya mengejutkan lantas terus mengakibatkan lamunanku terhenti. Terdengar dia tertawa… Ahhh Itulah dia, macam tahu-tahu aje aku tengah diulit kebusanan walaupun ada assignment yang menuntut perhatian dan penyudahan pada sentuhan ku.]

Aku: Waalaikummussalam. Well, sebenarnya DSini speechless…. Tak sangka dan diluar jangka yang DSana akan called. Lebih-lebih lagi dalam kesibukan giler yang merantai menggelangi seluruh perhatian dan tumpuan. Tak expect langsung. [cewah! Cam tak sealiran je apa yang terluah dan sedang mengacah di hati… aku tersenyum sorang. Sure dia tak nampak dan tak akan nampak…..]

Dia: I’m tired….. [perlahan suaranya bersama keluhan berat. Baru pertama kali aku dengar dia mengadu keletihan]

Aku: Your Audit Committee and Board Meeting are coming soon right. Erm banyak ke yang nak kena prepare kali ini? [tah kenapa hari ini aku jadi simpati pulak dengannya]

Dia: Banyak research yang DSini kena buat. Schedule meeting pun banyak. Dah tunggang langgang dah pun.

Aku: Ehem! Ni pengaduan secara tak rasmi ke… [aku dan ketawa…. Walaupun dalam hati sebenarnya tengah gundah gulana]

Dia: Tak lah…. bukan pengaduan, tapi pengluahan….. I need somebody to talk to, but don’t take it seriously….. Just dengar aje…. Itu pun dah cukup baik.

Aku dan dia kembali diam membiarkan talian terus menyediakan ruang seluasnya untuk perasaan menafsir situasi yang sedang kami alami kini. Ternyata terlalu jauh bezanya… Dia dengan kebusyan tahap giler sedangkan aku sedang diacah kebusanan tahap dewa…. Aduhhhh! Payahnya….

Aku: So, DSana nak DSini tolong ke…. [Entah kenapa, lain yang aku nak tanya, lain pulak bibir ni menuturkannya…. Ceh! Hampehkelapa.com betul….. Meledak tawanya mendengarkan pertanyaan spontan aku…. aku pulak yang terkebil-kebil…. Ahaks… Khabee Kushi Terkebil Kena Gam rasanya. Padan muka aku, tanya lagi soalan bodoh…..]

Dia: Tak lah…. Well, how’s your work there? Sibuk…. [dia sudah bijak rupanya mengalihkan antenna ke channel lain…. Wah! Anak sapa lah ni ekk]

Aku: I’m bored… [adu ku perlahan] Mood kerja dah menjunam walaupun DSini ada assignment yang perlukan perhatian dan sentuhan penyudah…. Tapi semuanya kecundang dengan busan yang berjaya memenjarakan diri…. [amboi ayat.... hehehehee]

Dia: Cakap macam skrip novel….. erm dialog watak dalam manuskrip yang mana…. [dia sudah ketawa… seronok sangat agaknya dapat kenakan aku…. Cehhhhhh]

Aku: Jangan nak perli ekk…. Memang betul lah… DSini tengah busan ni… bukan dialog mana-mana watak… Manuskrip pun dah dua hari tak sentuh…. [wajahku dah cemberut… cinabeng tul… dalam baik dia kenakan aku….]

Dia: DSana… berapa kali DSini nak cakap… Bukan BUSAN… tapi bosan… BUSAN tu kat negeri China… jangan rosakkan bahasa…. [tegurnya lembut. Agaknya dia dah boleh agak macamana emosiku dari intonasi ku sebentar tadi]

Aku: Iyerlah… iyerlah…. BOSAN….. [tawanya meletus sekali lagi….]

Dia:Budak-budak kalau merajuk comel, tapi rasanya DSana merajuk… kalau tak cute mesti huduhkan….

Aku: DSanaaaaaaaaaa... Suka ati je nak kutuk DSini ekk…. By the way…. HODOH lah.. bukan HUDUH…. Jangan nak rosakkan bahasa…… [pantas aku memulangkan paku buah keras. Hati ku jadi sakit bila dia tetap ketawa malah lebih kuat dari tadi…..]

Aku: DSanaaaaaaaa

Dia: Okey… okey… I’m sorry…. [dia terpaksa diam seketika tapi tawanya tetap kedengaran bersisa….. suka benar dia dapat mengenakan aku…. dan akhirnya ku turut sama berada dalam gelanggang tawanya…..]

Aku: Bencilah…. Tak nak cakap dengan DSana… [aku try pulak skill merajuk.. saja nak dera dia…. ] Erm okey lah… boss dah gamit…. Agaknya nak tanya pasal flight schedulenya kot…. So DSana jangan lupa makan. Jaga diri dan hidup baik-baik yer….

Dia: Same to you too….. Nanti kalau dah selesai semuanya kita sembang lagi yer…. Dah.. tak mau busan-busan dan tak payahlah nak merajuk…. DSini tak pandai nak pujuk dan tak ada skill pun dalam memujuk….. Assallammualaikum…. [entah kenapa senyuman ku mekar lantas melenyapkan terus rasa yang tadinya mengacah perasaan…. Dia ni memang tahu bagaimana nak buat aku TERSENYUM….. heheheheheh]

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home