Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Thursday, March 08, 2007

Iklan oooo iklan

Apa yang korang rasa bila tengok iklan????? Pada aku, setakad ini ada dua iklan yang berjaya mencuri tumpuan aku.

Pertama iklan Mukhsin dan Orkid yang merupakan promo untuk filem tersebut. Well aku tak tahu apa yang korang fikirkan bila lihat iklan itu, tapi pada aku iklan itu seolah membawa aku kembali pada zaman kanak-kanak sewaktu di kampung. Tingkah Orkid mengingatkan aku pada kenangan sewaktu berada di kampung.... tapi aku tak ada lah kecoh dengan bedak macam yang dia buat dalam promo filem tu. YES.... aku tersenyum sendiri bila minda aku sesuka hati je flash back kenangan terindah itu. Bermain police and thief, tarik upih, memancing, mandi di sungai, tangkap ikan di bendang dan tidak ketinggalan aktiviti tetap setiap hari.... laypark di atas pokok. Semuanya aku lakukan bersama abang-abang sepupu dan kawan-kawannya. Malah aku juga pernah secara curi-curi aku minta abang sepupu ku ajar aku bawak motor kapcai tok wan hingga kami jatuh dalam bendang. Kecoh jadinya dan riuh mulut Mak Long berleter. Maklum akukan pemegang tahta waris puteri tunggal dalam keluarga sebelah papa. Akibat kejadian itu aku tidak dibenarkan keluar bermain selama seminggu... tapi aku tak pernah serik. Masih brutal dan nakal sebab berjaya menyeludup keluar tanpa pengetahuan mereka... Hahhahahahha bijak kan aku....Setakad calar balar.... dah jadi perkara biasa. Aku memang tak ramai kawan perempuan waktu aku tinggal di kampung. Kalau ada pun ianya boleh ku hitung dan rasanya jumlah jari tangan aku lebih banyak dari kawan aku. Ada tak ada, aku close dengan Peah, Kiah, Meng Fei, Tun Aina dan Sandra, minah salleh yang dah berjaya kami pesongkan..heheheehh depa ni pun sama cam aku... brutal giler.... waktu itu aku jadi selasak-lasak umat sampai papa dan mama terkejut bila sesekali balik kampung ziarah aku. Pernah aku ikut abang-abang sepupu ku pergi tangkap burung kat kebun milik Ayah Ngah. Seronok sangat.... Iyerlah, zaman tu manalah ada permainan macam sekarang.... sebab tu bila lihat semula promo filem tu dengan berlatarkan sawah padi, aku bagai terbawa pada kenangan terindah itu..... ahhhh bestnya.....

Kedua iklan Shampoo Sunsilk yang warna hijau... aku rasa sekarang dia dah ubah semula dengan Wadina sebagai modelnya. Kalau sebelum tu modelnya mamat dengan awek kat library... ala yang usya mengusya tu...... anak buah aku panggil iklan tu sebagai IKLAN POMPUAN GEDIK.... cheese.... mau je aku cabai mulut dia.... sebab iklan tu macam terkena sebiji dengan aku...hehehehhe ni waktu aku di alam sekolah menengah..... bermain mata dalam renung-renung dan jeling-jeling tanpa suara... ahaks..... malu-malu itik seratilah konon..... tapi itulah secebis kenangan yang mampu menarik semula aku ke dalam dakapan sejarah lalu.... ahhhhhhhh... terkadang rasa malu juga... tapi iyerlah..... waktu tu masih muda rumaja... mana lah tahu.... Asmara ini yang hanyutkan kita..... Asmara ini yang hanyutkan aku..... Biar seribu kali kau ucapkan...... ahaks.......

4 Comments:

  • At March 8, 2007 at 5:09 PM , Blogger Purpleheart said...

    Suka tengok iklan ek.. dulu suka tengok iklan yang ada Azhar Sulaiman.. (tu masa zaman remajalaa..) sekarang ni tengok aje sume, tak ada keutamaan apa2..

     
  • At March 9, 2007 at 3:45 AM , Blogger Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

    hehhehe...
    kalau kanda suka tgk iklan..dinda pulak suka sgt lagu2 iklan..semua member dh kenal dah perangai dinda yg satu ni..hehhe

    kanda..sori lmbt jwb..dinda selalu online...hehhe...kanda bleh email dinda ct_nur6677@yahoo.com...selalu online, tp jrg ada dpn pc..kalu tdo pun online gak...sbb alang2 guna streamyx kan..ha, ape lagi..hehheh...

    kanda, ur words kat blog dinda last time was really helping..thnks tau..

     
  • At March 9, 2007 at 8:50 AM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    hai dinda... erm helping.. baguslah tu... kanda harap dinda akan ingat kata-kata itu... kanda bukan pandai sangat, tapi tah.... allah beri keizinan untuk kata-kata tu hadir dalam minda...jadi kanda hanya tulis. Key nanti kanda email dinda yer..... apa pun take care.....

     
  • At March 9, 2007 at 11:31 AM , Blogger Abang Long said...

    iklan hari raya petronas - janda anak tujuh, juga yang terus terakam diminda ku.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home