Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, March 16, 2007

ala bukan selalu

Semalam entah mengapa tiba-tiba aje datang idea jajal kat kepala otak aku. Aku sendiri hairan dari mana hadirnya kemalasan tahap cipan bara yang berjaya menjadi penghasut maha tip top hingga aku tak mampu nak mengatakan TIDAK.

Aku: Hai Boss, morning. I bring a cup of coffee for you. Erm boss, can I take halfday leave today? [Cewah! Beraninya]

Boss: Morning. What happen to you? Are you not feeling well today? [alamak, nak jawab apa ni… tak kan nak goreng boss aku.]

Aku: Well, I’m okey, just…… [ehem… aku buat muka kesian. Nak gak test sesekali samada aku ni ada telent berlakon atau tak]

Boss: Hahahahhaha… your face already change my dear. Okey, you just fill in the form and pass it to me. Anyhow, please update me if I have any urgent meeting today and thanks for a cup of coffee. [fuiiiiiiii lega… nasib baik dia tak banyak songeh. Aku keluar dari biliknya kemudian masuk semula dengan dairy di tangan]

Aku: Your schedule looks clear today. No meeting or external discussion either internal as well. Erm boss, are sure it okey if I’m not around? [aku masih lagi bertanya dan teragak-agak untuk serahkan form cuti yang aku dah isi sebab rasa cam tak sedap hati pulak untuk sesuka hati ayam itik lembu dok amik halfday]

Boss: Don’t worry. It will be fine. I be around at the office today, so you may go if you want to even I didn’t know for what purpose.[ aku sengeh aje… mana mungkin aku akan kata yang otak aku telah di rasuk oleh satu anasir yang entah dari mana datangnya.]

Aku: Thanks boss.

Boss: You welcome.

Aku keluar dari biliknya dengan senyum melerek. Kerja untuk hari itu aku bereskan, walaupun sebenarnya tumpuan aku dah mula merayau-rayau. Kureng asam betul…. Tak nak dengar perintah betul tumpuan aku tu. Fikiran dan perasaan pun ikut suka hati diorang aje berangan-angan apa yang nak aku buat untuk menfaatkan cuti separuh hari aku tu. Rancang nak pegi kedai buku lah…. [erm kira alright gak] nak shopping lah walaupun belum gaji dengan menyuwap kad kredit… [ni berat sikit, macamlah aku ni loarded nak bershopping nyopping, guna kad kredit lagi… hohohohooooo jangan cari bala…. ] tiba-tiba minda aku merancang dan hati pulak berbisik… psssttttt tengok wayang lah….. lagi pun dah berkurun aku tak tengok wayang… erm aku pun dah lupa citer apa last aku tengok kat panggung… kalau tak silap citer Senario… tapi tak pasti yang first atau yang second. YES….. aku nak tengok wayang….. itu lah keputusan sepakat yang pertama kalinya dipersetujui bersama oleh minda dan hati aku…. Okey… cadangan di terima. Sedang aku layanzzzz mood yang baru nak ceria, phone kat meja menjerit…..

Aku: Hello…..

Dia: Hai DSana… Assallammualaikum. Sihat hari ni? Sibuk ke? [Terkedu aku kejap…. Apa hal dia tipon aku hari ni….]

Aku: Waalaikummussalam. DSini sihat….tak sibuk sangat. Lagi pun DSini halfday hari ni.

Dia: Halfday.. kenapa….[intonasi suaranya sudah berubah]

Aku: Saja…[aku berbisik perlahan sebab tak nak member dengar]

Dia: Tak baik DSana buat macam tu. Kenapa tak rancang betul2 kalau nak amik cuti? [isy dia ni… suka hati aku lah. Boss aku pun tak banyak songeh, dia lak yang over. Nasib baik aku tak keje ngan dia, kalau tak…. mesti merana hidup tak dapat nak nak buat jajal canggini.]

Aku: Suka hati DSini lah, lagi pun boss kata okey. [aku tahu dia terkedu mendengar intonasi suara ku yang agak keras. Oppsss sorry, terbabas tanpa break, tapi sorry itu hanya terungkap di dalam hati dan aku sorang aje yang dengar]

Dia: Hahahahhahahahhahaha .[terdengar dia ketawa mendengar suara aku yang dah mula meninggi tadi. Ilang akal apa ke mamat sorang ni. Tentu dia dapat agak mood aku yang berubah itu] DSana nak pegi mana sebenarnya?

Aku: Tak pasti, tapi kan DSini rasa cam nak tengok wayang. [aku berbisik padanya tentang rancangan jajal aku.]

Dia: What time you plan to leaving?

Aku: Belum tahu lagi, but not late than 12.45. Kenapa?

Dia: Wait for me a lobby. I’ll try to be there around that time. [kali ini giliran aku pulak yang terkedu. Apa maksudnya]

Aku: Maknanya……

Dia: Tak ada maknanya…. Hahhahahhahahhahahhahaaa [dia ketawa lagi. Cinabeng, dalam baik dia kenakan aku... hampehkelapa.com tul.... Happy sangat dia hari ini… apa kenanya… hati aku bermonolog sendirian]. DSana, remember just wait for me, key. DSini ada kerja yang perlu disiapkan sebelum keluar. So see you later. Assallammualaikum.

Aku: Okey, tapi jangan merungut nanti dan kata DSini paksa DSana pulak. Waalaikummussalam. [aku dah malas nak bertanya. Ikut suka dial ah, tapi best gak. At least aku tak lah boring sensorang. Tak sangka, dia sanggup join plan jajal aku]

So semalam, aku dan dia habiskan separuh hari dengan aktiviti tak dirancang. Redah kedai buku kat Jalan TAR, tapi malangnya tak ada novel yang menarik minat hatiku walaupun hakikatnya berlambak novel-novel yang ada di situ. Entah, aku memang suka ikut gerak hati bila memegang novel. Kalau gerak hati ku kata AMIK, so aku akan beli. Kemudian kami ke KLCC tengok wayang citer Mukhsin. Pada sesapa yang belum tengok… pi lah tengok… BEST…. Walaupun bukan dalam kategori BEST GILER… tapi best… sebab minda aku flashback kisah sorang budak pompuan yang tinggal kat kampung yang punya perwatakan yang agak sama walau tak serupa dengan si Orkid… ehhehehehehheehhee

Hari ini aku masuk keje dengan senyuman. Boss aku pun tersenyum sama sejak awal pagi. Walaupun aku heran, tapi aku buat dek aje…. Biarlah dia tersampuk virus kerang terlebih masak. Tapi baru kejap tadi terjawab segalanya tentang virus yang menyerangnya. Sewaktu dia beri fail pada aku, ada note kecil terselit di dalamnya… Hai Dear…. How’s the movie yesterday? I assume you happy and have a great time going out with……… ;) ;) Ahhhhhhh aku pulak yang tersenyum dalam terkedu…. macamana mamat salleh ni boleh tahu….. ???????????? hahahahhahahahha padan muka aku akhirnya KANTOI juga.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home