Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, February 12, 2007

Luah… luahan….tulis.. tuliskan….


Hari ni tah kenapa mood kerja aku menjunam jatuhnya macam bungee jumping yang sememangnya tak pernah aku praktikkan. Aku pun heran.. kenapalah canggini.. apakah kerana hari ni merupakan first day kerja makanya terjadi semua ini… Ah.. macam tak logic pulak. Hati dan perasaan aku semacam aje…. Kejap okey.. kejap K.O. Jantung aku ni pulak sesuka rasa je main kejar-kejar… berlarian di pinggiran pandai…. Aduh, kalau nak masuk larian pecut pun, cakaplah ngan aku dulu….. ni tak….. yang sakitnya aku gak. Perasaan dan otak aku asyik berkelahi…. Woi… cubalah bawak berdamai… muafakat dalam apa yang diperkatakan.. ni tak… Otak kata lain, perasaan pulak protes… ceh….. lawan tokey ekk… patutnya aku yang kawal korang….. ni yang buat aku macam tak tentu arah…… isy….

Hati aku…. tak pasal-pasal jadi cengeng…. Sedih pulak rasanya… lembayung apa lah yang dinaunginya, aku pun tak tahu… siksanya kalau camni. Pada siapa aku nak mengadu…. Ahaks… uhuuu uhuuuuu….. Kerja masih banyak… konsentrasi pulak sesedap aje nak pi merayau….. kejap pi kedai buku lah.. belek novel2 baru yang berlambak kat pasaran sekarang termasuklah novel si Ebriza… Dia Dihati.. cam best je…. sapalah agaknya ‘Dia’ dihati tu ekk…. belek sana… belek sini.... beli tak juga, sampai mamak kedai tu jeling-jeling geram lah… Dey, tak mau beli kalu…. Kasi Keluar juga… Free reading juga tarak sini tau. Amboi mamak… cengelnya.. .. post balik India kang baru tau….Baru jadi tokey kedai buku dah berlagak…. Aku bakar satu kedai kang baru tau…. . Pas tu konsentrasi bla pi kedai mamak kat belakang office pulak… Teh Ais Mint satu… makan tak mau.. cewah….. selamba baboon je mengorder…. woi balik lah! aku nak siapkan kerja… kang mengamuk manager aku, baru ko tahu.. Tapi degil pulak konsentrasi ni, langsung tak kisah dan tak takut. Buat selamba kodok je… melaypark mana pot dia suka….. ah… tak boleh jadi.. kena perambat gak konsentrasi ni.. kalau tidak, pasti kerja aku tak siap hari ni dan aku yang bakal tanggung segala akibat… no way with many highway with tol every the way….

Apa pun aku kena kuat.. mana boleh aku yang follow perasaan, hati dan konsentrasi ni cam dalam iklan orang kuning tu… isy.. tak ada maknanya… sepatutnya tiga-tiga atau lebih unsur2 tu yang kena follow apa yang aku cakap atau arahkan… baru lah tak lawan tokey… tapi sesekali beri peluang kat depa, tak salah kan, tambahan pulak memang aku sendiri tengah ke konfiusan mood ni…. masih tercari-cari mood yang menyorok tah kat mana untuk siapkan tugasan hari ni… macam main police and thief masa kecik-kecik dulu lak rasanya…. Ah… dah dekat waktu lunch dah…. Kerja aku baru 40% siap….. lagi 60%...uwaaaaaaaaaaa kes naya aku hari ni… napalah perasaan, hati, jantung, konsentrasi dan yang sewaktu dengannya teramat tega membuli aku…… aduhhhhh… segalanya terhanger-hanger diatas pokok taugeh….. uhukkkkk

Satu persoalan yang tiba-tiba datang melayang... kenapa cokolat dan bunga sering dijadikan lambang cinta dan kasihsayang... kalau pompuan yang dapat, cam okey gak... tapi bila lelaki yang terima... ha... sapa nak jawab... ahaks.....

2 Comments:

  • At February 14, 2007 at 1:23 AM , Blogger Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

    hai kanda puteri..hehe..
    wah..nmpknya perasaan kanda sama dgn dinda la..kosong...tp penuh..terurus tp berebut2..hehe
    kanda..kanda tahu ke ngapa agaknya perasaan mcm ni timbul?
    hehe...dinda pulak rasa mcm tak pernah nk faham mengapa ia timbul..sedangkan dinda dh buat persediaan mental..hehhe

    kanda..tang tlg arikan kumbang untuk dinda tu kan..kanda cari dulu utk kanda la..lps tu carikan dinda pulak..hehhe..baru la betul..hehhe

    kanda jgn sedih2 tau..chill k..take care..

     
  • At February 14, 2007 at 2:53 PM , Blogger Abang Long said...

    PU3, abang long memang penggemar dan ada ketikanya penggila coklat, aiskrim dan kudap-kudapan, jadi tak de masalah kalau pu3 nak berikan benda tu pada abang.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home