Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, January 09, 2007

Prosas Kehidupan 090107

Bicara lagi tentang cerita kasih, dari lubuk hati... Bukan tak sayang.. Jauh sekali membenci.. Tapi kekadang kurasakan Sayang itu kian menjauh.. Tak ingin rasanya menyakiti.. Jauh sekali mengkhianati.. Tapi aku perempuan.. Ingin juga dimanja… disayang dan dijaga.. apa dan daya…..

*Aku ingin selalu di sisimu, berkongsi susah senangmu.. Aku ingin sentiasa menguatkan semangatmu.. kerna hingga saat ini hanya namamu BERTAKHTA DI HATI..!*

Sukar untuk menduga… sukar untuk menghakisnya…. Bila Dalam Hati Ada Cinta… rasa rindu yang hadir tak perlukan keizinan…. Rasa sayang yang dirasa tak perlukan permit untuk meresap dalam tiap urat nadi sekeping hati…..

Bila Dalam Hati Ada Cinta….. kita akan rasa bahagia….. meski dalam waktu yang sama kita diamuk rasa cemburu…. Kita ditawan rasa gelisah…. Kita diacah rasa benci…. Tapi kita tahu semua tu tak akan mengurangkan rasa cinta dan kasih yang semakin mengharum di taman hati. Kita gembira biarpun sekadar suara bertemu…. kita suka walaupun tidak bertentang mata. Dari lengguk gaya pertuturannya…. kita dibuai bahagia. Kita mula jadi pengusung jenazah rindu…. Mengapankan dalam liang ingatan akan wajah…. senyuman…. tawa dan segala miliknya…. Pusara kenangan yang tiada bernisan tak akan hilang walau meletus tornado kemarahan. Namun terkadang kita menyedari…. kita sekadar mengejar bayang…. cuba mengapai bintang yang jauh nun dilangit tinggi…. memiliki apa yang telah dimiliki…. Tapi kita tak mampu melarikan diri hingga ke seberang Antartik…. Menjauhkan diri hingga ke Kutub Selatan….. membekukan diri laksana iceberg dipermukaan lautan…. Kita tak akan mampu … justeru bila Dalam Hati Ada Cinta… dan ianya tetap memberikan satu kebahagiaan biarpun ada yang beranggapan kita sekadar mengejar bayang-bayang…..

"Dalam kehidupan ini, banyak perkara yang menjadi teka-teki. Teka-teki yang kadang-kadang tak kita temui jawapan. Kita jarang menyedari, teka-teki itulah sebenarnya yang mematangkan kita.."

"Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu, pasti suatu ketika kita akan bertemu. Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu, walau kita dekat selalu; namun kau takkan jadi kepunyaanku..."

4 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home