Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, December 22, 2006

Hikmah dalam yang tersembunyi.....

Salam Jumaat penghulu segala hari yang penuh baraqah. Moga kebaraqahannya mampu melenyapkan ketidak tenangan yang kian memenjarakan diriku sejak dua menjak ni. Teringat pada kata-kata sorang teman yang cukup akrab dengan aku... "Mir, sabar adalah penawar untuk segala resah yang kita alami. Terkadang kita diuji, diduga kerana allah nak bari kita pahala, jadi perbanyakkan mengingatinya tak kira dalam apa jua keadaan atau situasi yang kita hadapi." Yup... aku akui kebenaran kata-kata hikmahmu itu dan terima kasih berbanyak sebab masih setia dengar bebelan dan ledakan tonardo aku semalam walaupun as a FM, ko memang tak pernah terlepas dari garian BUSY GILER yang cukup sinonim ngan diri ko tu.. hehehhehe. Sebenarnya aku kesian kat ko, tapi sorry; aku tak ada tempat pengaduan yang aku boleh fikirkan semalam dan ko pulak called. Cam tau-tau je aku tengah cedih tahap cipan, Mesti tinggi bill ko bulan ni sebab semalam pun dekat 1 jam gak ko terpaksa pujuk aku... cewahhhhh tak sangka bertelent gak ko pujak aku yang brutal ni ekk. Kini kata-kata itulah yang cuba ku anyam menjadi plaster untuk menutup luka hati yang sudah banyak paten torehannya. Yes.. aku kena belajar redho dan didik diri terima semua ni perlahan-lahan. Pagi tadi sempat gak ko jadi jam loceng gerakkan aku. Apa, ingat aku ni tido tak ingat dunia ke... tapi thanks a lot... really appreciated it. Sekarang ni aku layan MP3.. dari satu lagu ke satu lagu.. best gak.... dengar alunan gemersik lirik-lirik mengikut irama yang cukup menyentuh kalbu. Sempat gak member aku tanya, aku dah okey ke tak... tapi dari apa yang dia lihat, sure dia dapat agak camne keadaan aku... well, aku malas nak fikir banyak2 pasal perkara ni cuma aku rasa apa yang terjadi insyaAllah akan membuatkan aku lebih berhati-hati dijalanraya.... tak nak biarkan orang sewenangnya amik kesempatan diatas segala kebaikan dan kelembutan aku.. cewah... poyo lah pulak... kan ke aku ni The Brutal Princess.... belum otai lagi nak jadi poyo ni... dan yang paling best, dia anta email masa aku tengah asyik masyok layanzzz lagu Berkorban demi Cinta dari kumpulan Hijjaz sambil mulut aku pun turut sama menyumbangkan terus lagu tu walau member aku dok jeling-jeling heran. Mesti dia fikir ada wayer short agaknya sebab aku tak penah wat perangai canggini..heheheheh peduli apa aku....

Biarpun bersama kekurangan
Namun bersyukur kurniaan Tuhan
Iman di hati sabar menjadi pemujuk diri
DenganMu ku punyai segala
Tak kan beruntung seisi dunia
Limpah kurniakan petunjuk bantuan
Tempuh hari yang mendatang

Sambil tu aku baca email dia, akhirnya buat aku senyum dan puas bila aku clik pada link yang dia bagi... heheheheh Pandainya dia buat aku ketawa dalam kepuasan...

http://www.counterfeitmini.com/main.swf

3 Comments:

  • At December 22, 2006 at 11:46 AM , Blogger Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

    hai putri chempaka biru...

    sihat hr ni?semoga sihat2 sahaja...usah dikenang yg sdih2..apakata kita twist sikit pndgn ttg apa yg telah terjadi pada diri akak...katakan sahaja pd dirimu bahawa akak brtuah sangat..dn bersykurlah sentiasa dgn setiap apa yg terjadi..

    katakan akak berbahagia bersama dia tanpa apa2 halangan, kan tak best?xde kemanisan hidup sbb life without odds is just plain bored path to walk by..betul tak kak?see..betapa bertuahnya akak..

    katakan akak tak tahu kebenarannya sekarang?akak tahu lebih lewat..maka lebih lamalah akak berada dlm ketidakjujuran itu..jadi, kan bertuah akak..

    then, pabila akak ditipu..next time akak akan lebih berhati2..entah berapa kali ganda awareness akak pun sy tak tahu..tp andai akak tak ditimpa peristwa ni,pasti akak fikir akak dh cukup berhati2 selama ni..betul tak kak?see, how bertuah u are..hhehe

    sekadar mahu mengukir senyuman di wajah manis akak aje..hehhe...maaf andai tersilap kata ya...

    lastly, think positively even when we are in a very negative situation..hheheh

    senyumlah menghadapi setiap hari2mu ya kak..

     
  • At December 22, 2006 at 12:23 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Hai sayang ku pawana... erm tul tu... nak wat pe dikenang... asal kapas menjadi benang.. buat apa nak kenang-kenang.. sat ni kena pulak belajaq berenang kan.. YES my Dear... pass is pass... dan bertuah akak kerana dalam najitah yang datang ada hikmah yang manis dan berharga. Akak boleh kenal sikap manusia... dan yang penting sekali, akak hargai sesangat pertolongan dan keperihatinan seseorang. Kesian pulak kat dia sebab dalam kesibukan yang cukup mengiler, dia masih ada waktu untuk diri ini... Thanks so much.. tak terucap dengan kata-kata dibibir betapa terharunya akak dengan apa yagn dia buat, sanggup dengar tangisan dalam bebelan yang hampir 1/2 hour... memujuk walau dia langsung tak pernah buat keja canggitu.... Now.. I won't let my feeling hurts again because of all the nonsence things... biarlah si labu tu terjun ngan labu-labunya....

     
  • At December 23, 2006 at 2:16 AM , Anonymous Anonymous said...

    Adindaku The Brutal Princess, membaca mungkin akan menenangkan hati adinda. Membaca novel Ramlee Awang Murshid in particular, banyak iktibarnya. Di bawah ada sedutan dari novel Rahsia Perindu oleh Ramlee Awang Murshid.

    (dicedok dari m/s 184 & 185)
    Leopard berusaha melawan kesakitan jiwanya tika ini. Segala-galanya menyakitkan.
    "Apabila gangguan datang, berzikirlah pada ALLAH. Dengan menyebut nama ALLAH... jiwa, fikiran alah seluruh diri akan rasa tenang." Tiba-tiba suara Junaidah menyusup, membentangkan pintu keluar bagi seluruh kesakitan itu.

    Leopard mencuba. Nama ALLAH menjadi permainan lidahnya...

    Satu ketenangan yang luar biasa mengalir di jiwa.

    Hati terasa lapang, fikiran terasa kosong tanpa sebarang bebanan.

    Harap, apa yang kanda tulis di sini tidak akan mendatangkan masalah kepada kanda, kelak. Tidak ada niat hendak menciplak, sekadar menggunakan keberkesanan kata-kata penulis termasyhur untuk memberi kekuatan kepada sahabat yang disayangi. Saya sedia delete komen jika ianya satu kesalahan.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home