Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, November 03, 2006

One of my best cake....




















Kek Carrot Walnut
Bahannya:
1 1/2 buku mentega [buttercup]
1 1/2 cawan gula castor
2 cawan tepung gandum
6 biji telur
2 batang carrot
Sepaket kacang walnut
2 sudu teh esen vanila
2 sudu teh baking powder

Caranya:
Panaskan ketuhar pada 180 F. Parut carrot dan toskan airnya. Patah-patahkan kacang walnut menjadi kecil-kecil. Pukul gula dengan butter hingga kembang. Masukkan telur dan esen vanila. Ayak tepung gandum dan baking powder. Tuang tepung yang telah diayak perlahan-lahan. Campurkan carrot yang telah diparut bersama walnut. Gaul hingga sebati. Tuang ke dalam tin pembakar yang telah dialas dengan kertas minyak dan sapu dengan lebihan butter supaya kek tidak melekat. Bakar selama 30 hingga 45 minit sampai kek masak.

Entah kenapa tiba-tiba aku teringatkan kek yang dah banyak kali aku buat... hari tu masa raya pun aku sempat buat untuk umi di kampung.... tapi hiasanya tak lah segrand hiasan dalam gambar tu, tapi sesiapa pun boleh cuba. Rasanya memang hebat... wallah.. sedap wa cakap lu... hari ahad ni aku kena buat sebab on Monday ada sorang Senior Consultant yang akan join department aku yang dipindahkan dari cawangan ke HQ. So boss sms suruh aku buat kek.

4 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home