Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, November 10, 2006

Nukilan rasa 1

Tidak pernah ku pinta untuk menjadi bidadari di singgahsana hatimu, cukuplah kira ada ehsanmu untuk mengizinkan aku merasai sisa-sisa kasihmu yang tiada siapa lagi ingin kau berikan

DIA: Awak percaya pada Takdir…. Erm macam jodoh dan ajal…..

AKU: Yup…. Bagi saya perancangan kita sering tersasar. Jadi lebih baik jangan terlalu merancang dan mengharap. Takdir dan ketentuan Allah itu yang sebaik dan pasti terbaik. Kenapa awak tanya? Ada apa-apa yang saya tertinggal ke?

DIA: Tak… cuma apa yang saya rancang seringkali tak kesampaian… itu yang saya takutkan.

AKU: Awak nak share apa-apa ke dengan saya?

DIA: Erm budak yang pernah saya minat dan cuba nak tackle dulu, kini seakan memberi harapan pada saya, tapi saya tak berani sebab dia ni agak liar sikit dan ambil ringan dalam hal ugama. Lagi pun bila-bila masa dia boleh berubah.

AKU:Oh!...tak salah andai awak mencuba. Dekat mudah dibentuk dan mudah dipandang dan dipantau. Saya doakan moga awak berjaya lebih-lebih lagi dia pernah awak suka. Kini peluang terbuka semula, jangan persiakan. Wish you Gook Luck.

DIA: Berdahwah pada orang liar ni berat sikit.

AKU: Tiada yang mustahil dalam kehidupan kalau awak istiqamah dan yakin, Allah sentiasa membantu hambaNYA yang ikhlas membantu dirinya dan orang lain untuk mencari hidayah dan jalan yang benar.Bukan mudah untuk mentarbiah orang, iyernya perlukan kesabaran.

DIA: Awak marah pada saya?

AKU: Kenapa pulak saya perlu marah pada awak? Saya cuba tak mahu mendidik diri untuk marah pada orang. Lagi pun tak baik semarakkan rasa kemarahan itu, tak elok untuk kesihatan HATI. Saya doakan awak berjaya dan tumpang gembira bila awak bahagia. Itu doa ikhlas saya buat awak.

DIA: Ahhhhhhhhhh maafkan saya kerana melukakan dan mengecewakan hati awak

AKU:Jangan fikirkan tentang saya, yang penting awak gunakan peluang yang ada untuk kembali pada orang yang pernah cuba awak pikat dan suka. Saya masih punya empat lagi cabang cinta yang rasanya tak akan buat saya kecewa untuk selamanya. Cinta saya pada Allah, pada Rasul, pada Keluarga dan pada Ilmu. Cinta sesama insan adalah yang paling akhir yang saya cari. Kalau ditakdir kan saya bertemu, akan saya jaga sebaiknya dan andai ditakdirkan saya kecundang, saya redho justeru saya yakin pasti ada hikmah dalam tiap yang sudah tersurat didalam yang tersirat pada sebuah kehidupan sementara ini.

DIA: Belum apa-apa lagi. Kisah kami mungkin baru nak bermula, itu pun kalau budak tu serius. Apa-apa pun saya akan beritahu awak nanti. Awak tetap yang terbaik dan istimewa buat saya. Saya bersyukur kerana allah mengizinkan saya mengenali dan dipertemukan dengan awak.

AKU: Thanks…. Saya sekadar insan biasa, penuh kedhaifan dalam serba kekurangan dan sedikit kelebihan untuk mengimbangi kehidupan saya. Moga awak bahagia dalam kehidupan awak dan berjaya dengan apa yang awak lakukan. Jaga diri dan hidup baik-baik…..


" Jika ada sesiapa yang meminta CINTAmu, katakan lah iyernya milik ALLAH, andai ada yang meminta KASIHmu, katakan lah iyernya milik RASULALLAH, jika ada yang meminta RINDU dan SAYANGmu, katakan lah iyernya buat kedua ayahanda dan bonda serta saudara seagamamu, namun jika ada yang meminta untuk berada dekat diHATImu, berikan ruang itu kepada insan yang benar-benar ikhlas menerima dan menghargai dirimu dengan apa yang telah dianugerahkan oleh ALLAH pada dirimu…."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home