Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, October 13, 2006

WAH! Bestnya hari ni.......

Pagi ni aku benar-benar happy... buka aje computer, dah ada beberapa email yang menanti aku.... belek punye belek... eh... betul ke ni..... cam tak caya jer...... iyerlah terima balasan dari orang fofular..... Kak Aina Emir balas email aku...... aduh saliha.... terasa berkicau burung burung ditaman hati.... berkembang bunga-bunga keriangan mengharumkan lagi perasaan ku... tersenyum aku.... walaupun bukan berjela, tapi apa yang aku tanya berbalas jua..... at least aku semakin mula membina kembali keyakinan terhadap diri dan minatku.... Iyer... sebenarnya aku ni teramat suka sesangat menulis..... sejak dialam persekolahan..... tulisan ku kebanyakkannya menjadi koleksi peribadi yang terlalu berharga buat ku, hanya teman terdekat dan rapat jer yang ku izinkan untuk menatap..... memberi komen dan nasihat. Dah lama mereka meminta aku menghantar manuskip yang aku buat daripada terus membiarkan ianya sekadar menjadi penghias fail yang ku tandakan dengan "PP" [Private and Personel Only]. Entah... aku pun tak tahu kenapa aku seakan tak berkeyakinan terhadap apa yang aku usahakan, tapi aku tak pula pernah jemu atau memadamkan minatku yang satu ini.... Moga kali ini, di sini, aku mampu membina kembali tembok keyakinan yang bakal ku simen sekukuhnya...... ku asaskan dengan konkrit semangat dan dorongan dari teman-teman..... kalau aku tak mengatur langkah, aku pasti tidak akan tahu apakah ianya sumbang atau satu imbangan yang boleh membuatkan aku terus melangkah lantas berlari disatu hari nanti..... Merci de amor kak Aina..... dan sorry kalau saya menyusahkan kak Aina yang tentunya dalam proses mengumpul material untuk plot novel yang seterusnya.......

Teman-teman ku semua.....
Ku harapkan sokongan dan dorongan..... Ku perlu meminjam keyakinan kalian untuk menebalkan keyakinan ku yang masih menipis cuma..... Moga kalian sudi menitipkan secebis doa agar aku dapat merealisasikan satu impian yang sudah berkurun ku pendamkan dalam kamus hidup ini... Ya Tuhan ku.... perkukuhkan lah kekuatan dalam diri.... permudahkan lah apa yang ku lakukan selama ini, moga satu hari nanti, aku bisa meninggalkan sesuatu buat semua insan-insan yang ku sayangi sebagai satu hadiah yang tak mungkin dapat aku berikan sewaktu aku ada bersama mereka.......

4 Comments:

  • At October 15, 2006 at 12:36 AM , Blogger Unknown said...

    Oh adindaku Pu3 Cempaka Biru, alangkah bahagianya mendengar berita adinda itu. Syabas dan tahniah. Kak Aina memang best. Dia tak sombong. Dia akan balas setiap pertanyaan... tambahan kalau adinda benar-benar mempunyai bakat terpendam dan terendam. Siapa lagi yang sesuai untuk mengasah bakat adinda jika tidak novelis paling terkenal... kan kan kan... jadi ahli KarnaDya Solutions dan boleh pergi ke bengkel anjuran Kak Aina di Bangi nanti. Mwahhhh...

     
  • At October 17, 2006 at 7:44 AM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Hai Kak Raina, Thanks alot sebab sudi singgah kat teratak hamba ini.... memang impian dihati ingin sangat mengirim apa yang telah disimpan sekian lama, malah teman-teman juga sering bertanya "BILA LAGI.... asyik baca novel org,bila lagi novel sendiri orang pulak nak baca... tapi macam yang disebutkan sebelum ni... keyakinan diri masih goyah... umpama tipisnya kulit bawang yang sering kita pegang setiap hari... erm perlukan suntikan khas mungkinnya agar keyakinan ini kembali teguh dalam diri orang seperti hamba..... :)

     
  • At October 18, 2006 at 3:25 AM , Blogger Unknown said...

    Jika berusaha, tentu akan berjaya, insyaAllah. Sepanjang perjalanan ke puncak impian, bukan semudah yang disangka. Duri dan ranjau pasti akan menyapa tetapi jangan pula berputus asa. Walau jasad dan hati terluka, namun jadikanlah ia sebagai pendorong utama untuk tiba ke puncak mahligai yang dicita. Amin.

     
  • At October 18, 2006 at 7:52 AM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Hai kak Raina, thanks atas kata-kata itu... benar... kejayaan tak akan hadir tanpa dugaan, impian tak mungkin jadi kenyataan andai kita takut dengan cabaran.... semua itu asam garam sebuah perjalanan, makin sukar, makin bermakna ianyer buat diri kita.... InsyaAllah, saya akan cuba mengorak langkah... bertatih sebelum tegak melangkah... sebelum petah berjalan dan dengan izinNYA saya akan mampu berlari satu hari nanti.... Doakan saya yer kak.....

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home