Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, October 11, 2006

Raya... oooo Raya.....

Dengar lagu raya.... mendayu saja bunyinyer.... sayu tiba-tiba menggamit rasa... entah mengapa aku jadi cengeng bila bercanda dengan situasi sebegini.... yang pasti hati dan jiwa sudah melayang... melayang menuju ke desa tercinta... aduh saliha wajah tok ummi mula menari... walaupun hakikatnya tok ummi bukanlah tahu nak menghayun langkah, tapi entah mengapa dipentas mata ini seakan terlihat kelibat tok ummi menari.... tarian yang menggamit aku untuk segera pulang.... seronok kan bila dapat bersama insan-insan yang tercinta.... walaupun bukanlah budaya aku hanya pulang ke kampung sewaktu raya-raya menjelma, tapi entah kelainan bila pulang waktu-waktu sebegini seakan ada auranya tersendiri. Malam tadi aku sempat berborak dengan mama... mendengar pesannya agar jangan terlalu kerap mengukur jalan, lagi pun aku bukannyer kerja dengan Jbt Kerjaraya..... tambahan pulak aku bukannya dalam keadaan yang sejahtera sangat... bimbang mama andai tiba-tiba sakit ku gagah menyerang. 'Dah la minum susu macam nak telan racun' sempat ditembak sedas bebelan pada ku..... apa lagi yang mampu ku buat.... nak ngelak, aduh tak sempat... abis daya tersengeh je lah..... memang tahu benar mama akan tabiat ku yang satu itu. Apa pun aku tetap bersyukur justeru masih ada lagi insan yang sudi membebel tentang keadaan ku itu, kalau sekadar nak harap aku..... jawabnya semedanglah aku kunun-kunun lupa... tapi yang sebenarnya memang sengaja aku lupakan perkara yang satu itu.....

2 Comments:

  • At October 12, 2006 at 11:45 PM , Blogger Unknown said...

    Janganlahhhh... sedih.. uwaaa... akak tujuh tahun beraya di luar negara. Tahun ni je yang dapat beraya bersama ayah bonda... Lagu raya tak pernah dengar selama tujuh tahun tu.. uwaaaa... akak cipta sendiri.. uwaaa.. entah apa-apa yang kuar... uwaaa...

     
  • At October 13, 2006 at 7:55 AM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    assallammualaikum kak raina... erm cian kat akak, 7 tahun beraya diperantauan..... sabar ekk kak, tahun ni dapat balik kan, ha! raya puas-puas... makan segala juadah kita yang selama ni begitu kepingin akak nak makan.... bagi saya ermmmmm sedih tu memang sedih tapi live must go on kan... tak leh la nak layanzzzzz sangat rasa dihati...... :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home