Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, October 17, 2006

Ramadhan berinsut.... Syawal bertamu

Sedar atau tidak, Ramadhan bakal berlalu.... pergi dengan seribu pengertian dan kenangan yang hanya mungkin aku yang tahu.... di hati, aku tetap memanjatkan kesyukuran pada Allah a'zawajallah justeru aku masih di sini... masih mampu menikmati barakah ramadhan tahun ini yang tentunya lebih indah dari yang telah lalu.... Di ramadhan ini, allah izinkan aku berhubung kembali dengan teman-teman yang sudah bertahun menghilang.... teman-teman yang pernah sama-sama mewarnai dunia persekolahan ku dulu... ahhhhhhhh betapa riangnya hati bila mendapat perkhabaran dari mereka... bercerita perkembangan diri masing-masing malah yang membuatkan aku lebih bangga bila mereka semuanya sudah berjaya dengan kerjaya dan kehidupan.... pastinya aku akan tersenyum... tersenyum justeru mereka yang berjaya itu adalah teman-teman yang aku kenali...... tahniah temanku....

Kini aku pula perlu memikirkan akan ke mana hala tujuku.... impian dan minat yang sudah lama tertanam dihati ini apakah mampu aku merealisasikannya...... atau mungkinkah akan terus menjadi harta peribadi yang terlalu bernilai buat diriku...... apa pun aku masih tidak pasti, cuma yang aku tahu aku memperolehi kepuasan tiapkali aku mampu menghasilkan sesuatu.... melakarkan apa yang bermain di minda dalam dunia yang hanya aku yang tahu..... dengan perbagai watak yang aku cipta bersama plot perjalanan yang aku terap menjadikan ianya sesuatu yang payah untuk ku ungkapkan.... biarlah tulisan ku menjadi penyampai kata... justeru aku tahu ianye lebih mudah untuk aku menuturkannya....... mungkin juga Ramadhan kali ini akan mencetuskan satu revolusi baru dalam diri ku..... memberikan suntikan semangat agar aku lebih berkeyakinan dengan apa yang selama ini aku lakukan.......

Dan Syawal ini..... aku bakal kembali lagi ke desa...... menikmati kemeriahan syawal bersama insan-insan tercinta.... dan harapanku Ramadhan dan Syawal ini bakal menjadi titik permulaan buat aku mengorak langkah untuk terus mencari kekuatan dalam membina impian dan cita-cita yang bukan lagi satu illusi......

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home