Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, October 20, 2006

Kesejahteraan di acah........

Hari ni aku masuk keja macam biasa biarpun kesihatanku masih belum sembuh sepenuhnya.. kesejahteraan ini tiba-tiba diacah.... deman datang tanpa ku undang.... hari rabu yang lalu aku mengigil kesejukkan di office. Mulanya ku sangkakan air-cond tu terlalu kuat, aku pun sarungkan sweater yang tersangkut dikerusi, tak cukup dengan tu, tudung panjang pemberian boss waktu kembali dari Yunan tempohari pun ku balut dibadan... tapi segala usahaku sia-sia.... kesejukkan yang ku rasa sudah cukup membuatkan aku menggigil... ahhhhhhhh tak pernah aku macam tu... at last dalam pukul 04.00 petang, aku minta izin untuk pulang awal dari boss. Aku betul-betul dah tak boleh bertahan. Esoknya seharian aku tersadai di rumah... berbuka dengan segelas air ribena dan ubat begitu juga dengan bersahur... malah sudah dua hari itulah menuku. Apa nak buat... selera ku hilang sama sekali.... memang aku jarang demam dan bila sekali demam, pasti inilah yang akan aku alami.

Pagi ini satu email yang ku terima memberikan aku sedikit kekuatan..... "I pray for ur good helath. Kesian kat u sbb demam masa nak dekat raya ni...sabar tau, demam bukan selalu pun, sekali-sekala je...then dapat pahala & hilang dosa lagi. I hope ur health will improve from today onwards so that u boleh beraya sakan (tak sakan pun tak pe, janji raya) ngan family kat kampung...but jgn tinggal makan ubat tau..." aduh perihatin nya dia kat aku... apa pun dia tahu kewajipannya sebagai seorang "KAWAN" tugas seorang kawan bukankah mendoakan kesejahteraan kawannya yang dalam keuzuran... biarpun bukan ditahap kritikal... dan sesiapa yang tahu istilah "KAWAN" tak akan hanya berada diwaktu suka dan ria.. senang dan gembira, berkongsi gelak dan tawa tapi segalanya..... ahhhhhhh apa yang dapat aku ungkapkan.. sekadar ucapan terima kasih yang tak terhingga atas doanya itu.... insyaAllah, sakit ku ini tak akan melarat sebab hari ahad ni aku akan berangkat pulang ke desa tercinta.... tak sabar rasanya....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home