Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, October 18, 2006

Hanya beberapa hari je lagi......

Ku Pohon Restu Ayah Bonda
( ...Duhai bonda duhai ayahanda
Dengarlah rayuan anakanda
Yang jauh di mata... )
Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya
Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku
Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu
Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku
Kesalahan diri ku...

Entah mengapa bila terdengar je lagu ni, aku mesti rasa sayu..... kata orang tiap lagu raya tu punya nostalgia yang tersendiri.... ada yang kata lagu dendang perantau..... yang lain pulak kata lagu Aidilfitri..... tapi iyerlah kan, lain padang lain belalang, lain manusia lain pula pandangan.... pada ku aku tetap tersentuh dengan lagu ini... apakah kerana aku boleh dikategorikan sebagai perantau... entahlah.... cuma rasanya kali ini aku lebih bernasib baik justeru akan berada di desa lebih lama dari tahun lalu.... biarpun iayer bukan satu tempoh sepertimana yang sentiasa aku harapkan, at least by a week, should be okey rasanya....

So tentu ada waktu untuk aku perambat ayam..... bermain kejar-kejar dengan depa yang tentu sakan nak mencari pelindungan untuk keselamatan..... ada masa untuk aku menyibuk kat bazaar Ramadhan mendapatkan keperluan untuk dikorbankan pada pagi Syawal... Dan yang lebih best... bila dapat makan ketupat palas... dengan rendang daging tok ummi memang tak ada tandingan, fuiyooooooo tak boleh nak ku ungkapkan dengan kata-kata. Memang ada kelas.... begitu juga nasi jagung kukuh resepi ciptaan mama.... aduh saliha, hingga ke saat ini aku masih gagal bila acapkali mencubanya... 'padahal bukan susah sangat'.... itu lah kata mama bila aku beritahu kegagalan aku untuk meniru masakannya.... ha satu lagi.... terbayang bahulu tok usu.... alangkah lazatnya bila dicicah dengan tumis bilis sambal..... mesti aku tak ingat yang lain bila menikmati juadah yang satu ini walaupun sudah lazim aku akan dianggap "wayer short" oleh saudara-saudara ku yang lain melihatkan cara aku mengabung juadah ini. Hhehehehehhehehe well ana punya suka lah.... ante apa feduli.....

Pagi ni aku tengok member aku sibuk dengan business segeranya.... kalau awal Ramadhan dulu, dia gak yang sibuk dengan segala macam semple kuih, ni dia kembali sibuk membawa balang-balang kuih untuk diberikan pada member-member yang menempah.... wah lumayan gak ekk... sambil tu sempat gak dia menjeling pada aku bila terlihat aku sibuk mengintai akan kuih-kuih yang tersusun cantik tu.... ada nasty tart.... ada oats nestum, ada batang buruk, ada almond london, ada perahu berhias dan yang terbaru Rahsia Cek CT.... hehehehehe kuih yang berbentuk strawbery bersalut cokolat itu berintikan segala macam kekacang.... heheheheh nampak yummy betul..... dengan selamba aku rembat sebotol... hehehehe riuh mulut dia memarahi aku .... suruh order tak nak... sekarang selamba beruk je ko rembat.... bebelnya. Aku senyum je buat bodoh....... hehehehehehhe

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home