Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, September 29, 2006

Erti SAHABAT

Aku tertarik dengan satu sms yang aku terima tengahari semalam :

'KAWAN'.. apa ertinya?Mgkn macam iklan ALICAFE,
"Sahabat sejati sentiasa dihati" atau
Iklan Loreal
"Krana dirimu begitu beharga"
Tapi ada orang kata 'KAWAN' 2 bahaya
Macam iklan kat ASTRO 2
"Macam-macam ADA"
Apa-apa pun saya xkisah, sebab bagi saya
'KAWAN' ni macam iklan Fair & Lovely
"Agar Kau Selalu dihatiku..... Tiap Hari SAYANG"


Tersenyum sendiri aku baca..... tapi sapa pengirimnya, tiada number yang tertera untuk rujukan sekadar private number. Tak apa lah.. apa pun memang aku suka... dalam maksud titipan sms tu, mesti orang yang mengirimnya juga kreatif atau sekadar memforwardkan sms yang dikira terbaik untuk dikongsi dengan orang lain.

Tak lama lepas tu, aku terima panggilan..... tak tahu nak cakap apa.... terkedu, terkezut beruk, tak percaya dan macam-macam lagi yang ligat masuk dalam sanubari..... panggilan dari seseorang yang tak pernah aku mimpi akan menghubungi aku semula.... dah lebih 9 tahun kami terpisah.. dan semalam, tiba-tiba dia muncul.... muncul bersama panggilannya... ahhhhhhhhhhh kelam kabut rasanya perasaan aku..... teracah dengan berbagai andaian dan tanggapan, tapi dia tetap tak berubah... cool dan tenang.... aku tanya 'napa awak called saya' senang je dia jawab 'tiba-tiba saya teringat kat awak, tu yang saya call'.... cewah.. macho la kunun tu.... 'dari mana awak dapat phone number office saya ni?' terdengar tawanya sebelum soalan bodoh aku tu dijawab 'tak susah, lagi pun I just try my luck, kot awak masih lagi bertugas ditempat lama, apa pun gerak hati saya kuat menyatakan awak masih di sana' aku benar-benar terkedu... speachless betul..... tak tahu apa lagi yang nak dibualkan. Bertanya khabar sudah... tak kan nak tanya dia puasa ke tak.... akhirnya perbualan ditamatkan bila mana mungkin dia sedar aku dalam alam awangan.... tapi sebelum tu sempat lagi dia pesan 'simpan sms yang saya hantar tu baik2 dan jaga diri awak selalu. Mungkin saya akan hubungi awak lagi nanti' Aduhhhhhhh senangnya.... suka-suka hati dia jer nak call atau tidak... nak datang atau pergi.... dan aku pulak.... suka-suka hati je kena tinggal dan ditinggalkan...... Ahhhhhhhhhhh

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home